Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
"De benadering van de problematiek gebeurt op een heel positieve manier ... Een gids voor een geslaagd leven mét adhd." - Signaal, significant voor de professionele hulpverlener " ... het leukste en meest positieve boek over adhd dat ik in tijden heb gelezen. ... zeer volledig... Dit uitgebreide boek is een bron van inspiratie voor iedereen die werkt met volwassenen, ouders en/of kinderen met adhd, maar kan ook een zegen betekenen voor iemand met adhd, voor wie het geschreven is, en voor iedereen die in zijn familiekring of vriendenkring iemand heeft met adhd. ... lezen dit boek (al duurt dat wel even met zoveel pagina's)!" - Esther ten Brink in Kind en Adolescent Praktijk "Inspirerend is Hallowells introductie van het vijfstappenplan als onderdeel van de behandeling van adhd. ... Heb je adhd en kun je een mentale oppepper wel gebruiken? Haal dit boek dan in ieder geval een keer uit de bibliotheek of schaf het aan." - Reformatorisch Dagblad "Een steuntje in de rug voor ouders van adhd'ers." - 0/25, Tijdschrift over jeugdwelzijn, jeugdzorg en jeugdbeleid "In tegenstelling tot veel andere boeken over adhd bespreekt de Hulpgids niet alleen voor de hand liggende onderwerpen, zoals de voor- en nadelen van medicijngebruik, maar ook minder bekende onderwerpen als de partnerkeuze van adhd 'ers en hun seksleven. Verfrissend is bovendien dat adhd niet louter wordt gezien als probleem: adhd 'ers zijn origineel, creatief, hartelijk en beschikken over doorzettingsvermogen en een sterke intuïtie." - Psychologie Magazine "De waarde van het boek zit hem het meeste in de kracht van de positieve herhaling en het beroep dat er op de mensen zelf wordt gedaan om je niet te laten kisten door adhd maar aan de slag te gaan met het zoeken naar oplossingen." - Impulsief " ... didactisch van opzet, helder en boeiend geschreven met een veelzijdige kijk op de stoornis en systematische samenvattingen waardoor het ook een boeiend geschreven studieboek geworden is. ... Een uitstekend boek
#KVHB:ADHD --- hyperactieve kinderen --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- 464 --- ADHD --- Diagnostiek --- Jongeren --- Kinderen --- Volwassenen --- 616.2 --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- ADHD. --- Orthopedagogics --- Psychiatry --- Semiology. Diagnosis. Symptomatology --- orthopedagogiek --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Inhoudsopgave ¬Deel I: Algemene beschouwingen ¬1 Inleiding ¬2 Besliskundige interpretatie van de resultaten van laboratoriumonderzoek ¬3 Factoren die de uitkomsten van bepalingen kunnen beïnvloeden ¬4 Sjablonen voor de afzonderlijke laboratoriumonderzoeken ¬Deel II: Klinische chemie ¬5 Het zuur-base-evenwicht ¬6 Water- en zouthuishouding ¬7 Nierfunctie ¬8 Calcium, fosfaat en het skelet ¬9 Eiwitten ¬10 Enzymen ¬11 Hartmarkers ¬12 Glucose ¬13 Lipiden ¬14 De lever ¬15 De schildklier ¬Deel III: Hematologie ¬16 Inleiding hematologie ¬17 Het rode bloedbeeld, anemie en ijzerstatus ¬18 Het witte bloedbeeld ¬19 Bloedstolling ¬Deel IV: Medische microbiologie ¬20 Inleiding medische microbiologie ¬21 Antimicrobiële middelen ¬22 Luchtweginfecties ¬23 Hersenen en hersenvliezen ¬24 Maag-darminfecties en diarree ¬25 Bacteriurie en urineweginfectie ¬26 Sepsis en endocarditis ¬27 Stafylokokken en streptokokken ¬28 Infecties van de geslachtsorganen en seksueel overdraagbare aandoeningen ¬29 Hepatitis ¬30 Kattenkrabziekte en borreliose ¬31 Malaria en toxoplasmose ¬32 AIDS, Humaan Immunodeficiëntie Virus (HIV) ¬33 Mycobacteriën ¬34 Schimmels en gisten ¬35 Overzicht routinematig en bijzonder laboratoriumonderzoek
Laboratoriumonderzoek --- Geneeskunde. --- klinische biologie --- tests --- Clinical chemistry --- microbiologie --- Medical microbiology, virology, parasitology --- klinische chemie --- Semiology. Diagnosis. Symptomatology --- Laboratoriumonderzoek ; geneeskunde --- laboratoriumonderzoek --- hematologie --- medische microbiologie --- Diagnose --- Hematologie (bloedziekten) --- Klinische chemie (chemie (klinische)) --- Laboratorium (laboratoriumonderzoek) --- Microbiologie --- Onderzoek --- Klinische chemie --- Laboratoriumdiagnostiek --- Diagnose-apparatuur --- Medische experimenten --- Laboratoria --- Fysiologie --- Medische apparatuur --- Medisch experiment --- Laboratorium --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (geneeskunde)
Choose an application
Ouders, begeleiders of leerkrachten van mensen met een verstandelijke beperking worden regelmatig geconfronteerd met moeilijk hanteerbaar gedrag. Ze voelen zich machteloos. Ze willen weten wat er aan de hand is, of er iets aan te doen is en hoe het aangepakt kan worden. Hoe komen zij tot handelingsstrategieën die een positief effect hebben op het welbevinden van de persoon met een verstandelijke beperking? Een efficiënte, transparante en methodische samenwerking is onontbeerlijk voor succes op langere termijn. Alle betrokken professionals én belangrijke personen uit het eigen netwerk van een cliënt zijn hierbij nodig. Kwetsbaar & afhankelijk is met name geschikt voor orthopedagogen en psychologen, groeps- en activiteitenbegeleiders, leerkrachten, artsen, paramedici, therapeuten en andere disciplines. Ook voor ouders en andere belangenbehartigers is dit boek toegankelijk. Liesbeth Mevissen heeft meer dan 25 jaar ervaring met de doelgroep. Ze is werkzaam als orthopedagoog/gz-psycholoog en daarnaast als docent en supervisor.
Gedragspsychologie. --- Mentaal gehandicapten --- Sociaal-cultureel werk. --- Social medicine --- autisme --- psychosociale hulpverlening --- stemmingsstoornissen --- gedragsstoornissen --- Social psychology --- personen met een mentale beperking --- psychodiagnostiek --- Personality development --- gedragstherapie --- seksueel misbruik --- Physical methods for diagnosis --- #KVHB: Gedragsproblemen --- #KVHB: Mentaal gehandicapten --- #KVHB: Orthopedagogie --- 326 --- behandelingsplannen --- gedragsproblemen --- hulpverlening --- mentaal gehandicapten --- 376.3 --- Autisme --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Gedragsstoornissen --- Personen met een mentale handicap --- Seksueel misbruik --- Stemmingsstoornissen --- 364.42 --- Verstandelijke handicap --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Gedragsproblemen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Gedragsprobleem --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|